Currykorvgryta



Idag fick det bli en av mina favoriträtter till lunch :) Currykorvgryta! Mums!
Den innehåller egentligen lite för mycket kolhydrater än vad jag skulle önska men den här veckan blir lite speciell eftersom min sambo inte börjar köra LCHF förrän nästa vecka. Vi har inte råd att göra två olika maträtter varje dag så jag får försöka lösa det så gott det går :) Nästa vecka blir däremot mycket striktare då han också kommer igång.

Här är receptet om någon är sugen att prova:

En ring Falukorv (jag brukar ta den med minst kolhydrater och högst kötthalt)
1 paket Bacon
2 dl Creme fraiche
2 1/2 dl Grädde
1/2 burk Mango Chutney (eller efter smak, jag brukar försöka ta mindre eftersom det innehåller en hel del kolisar)
2 tsk Curry
1 tsk Dragon
1 krm Svartpeppar
1/2 krm Salt

Stek korven och bacon i rikligt med smör. Blanda sedan ihop resten av ingredienserna i en stor kastrull, tillsätt korven och baconet och låt puttra en stund. Sedan är det bara att servera antingen med pasta eller bara som den är och njuta! Jag brukar tillsätta några skedar smör för att få upp fetthalten något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0