Summering av vecka 1

Här kommer en liten summering av första veckan i 100-dagarsutmaningen:



Kost:

Kosten har jag skött precis som det var tänkt. Har hållit mig under 20 g kolhydrater/dag (oftast under 10). Det har gått riktigt bra och jag kom tillbaka in i ketosen på två dagar. Har inte varit ett dugg sötsugen under hela veckan med undantag från igår då. Igår kväll var det riktigt illa och jag var så sötsugen att jag trodde jag skulle bli tokig! Som tur var lyckades jag bita ihop och låta bli att fuska. Har ju gett mig sjutton på att jag inte ska fuska på 100 dagar så jag hade blivit riktigt besviken på mig själv om jag hade ätit något otillåtet. Imorse när jag vaknade hade sötsuget försvinnit :)



Träning:

Eftersom jag var förkyld i början av veckan blev det inte så mycket träning den här veckan. Ett enda styrkepass blev det då jag passade på att köra igenom hela kroppen. Fick en grym träningsvärk efter så det kanske var bra att köra igång lite lugnt :)





Vikt och mått:


Imorse vägde och mättade jag mig. Vågen visade på -3 kg och enligt måttbandet var det -3 cm både här och där. Känner mig jättenöjd över resultatet med tanke på hur lite träning det har blivit. Nästa vecka ska jag försöka röra på mig MYCKET mer!


Kommentarer
Postat av: Helan

Vilket toppenresultat! Stort grattis, jättebra kämpat!

2011-08-15 @ 12:32:47
URL: http://optimaladagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0